Knihy
Masáže dětí a kojenců
Masáže dětí a kojenců - Jana Hašplová
80-7178-495-8/2004
Dotek
dodává pocit tepla, jistoty a lásky
uspokojuje potřebu se dotýkat
hmatové podněty
mazlení, hlazení - představa o svém vlastním těle
důvěra v sebe
doteková relaxace
navozuje vzájemnou důvěru
zlepšuje krevní...
Rosteme hrou - EDA
Rosteme hrou - Vývoj a podpora hry dětí se zrakovým postižením - Raná péče EDA - 2014
Vývoj dětské hry
manipulační hra
kombinační hra
funkční hra
symbolická hra
senzopatická hra
Manipulační hra
prozkoumávání předmětů (rukou, ústy)
zjišťování co je co,...
Myofunkční terapie - Anita Kittel
Myofunkční terapie - Anita Kittel - Grada, 1999
MT - náprava chybného polykání
Lehká myofunkční porucha
po instruktáži najde dítě správnou klidovou polohu jazyka
Těžká myofunkční porucha
po instruktáži dítě klidovou polohu jazyka nenajde nebo v ní setrvá velmi...
Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči – Karolína Friedlová
Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči - Karolína Friedlová, 2007
autor konceptu Bazální stimulace prof. dr. Andreas Fröhlich
vize konceptu: vzdělavatelnost všech dětí – v oblasti vnímání vlastního těla – nácvik pohybových stereotypů pro zdokonalení sebeobsluhy
Bazální...
Animoterapie aneb Jak nás zvířata umí léčit - Zoran Nerandžič
Animoterapie aneb Jak nás zvířata umí léčit - Zoran Nerandžič, 2006
animoterapie - léčba jedince s využitím zvířat a rostlin
terapeutický význam = úroveň středu mezi 2 názory ( zavržení, přecenění)
člověk je součástí přírody
společnost je natolik vyspělá , nakolik se dokáže postarat o...
Učení zrakově postižených dětí v raném věku - Lilli Nielsen
Učení zrakově postižených dětí v raném věku - Lilli Nielsen (1993)
NEZTRÁCET ČAS !!!
poskytnout příležitost k aktivnímu učení
téměř každé dítě je schopno se učit (výjimkou mohou být některé děti s progresivním onemocněním)
schopnosti dítěte je třeba propojovat
dítě musí...
Učíme se dívat - Donna Heiner, Ed.S.
Učíme se dívat - Donna Heiner, Ed.S.
příručka pro rodiče dětí s těžkým zrakovým postižením (brožura vydaná pro Střediska rané péče, 1986)
Vidění:
„dívat se“ a „vidět“ není totéž
k „vidění“ je nutná spolupráce očí a mozku
„dívání“ lze učit
samostatnost žití jedince se zrakovým postižením...