Knihy

Masáže dětí a kojenců

Masáže dětí a kojenců - Jana Hašplová 80-7178-495-8/2004     Dotek dodává pocit tepla, jistoty a lásky uspokojuje potřebu se dotýkat hmatové podněty mazlení, hlazení - představa o svém vlastním těle důvěra v sebe doteková relaxace navozuje vzájemnou důvěru zlepšuje krevní...

Rosteme hrou - EDA

Rosteme hrou - Vývoj a podpora hry dětí se zrakovým postižením - Raná péče EDA - 2014     Vývoj dětské hry   manipulační hra kombinační hra funkční hra symbolická hra senzopatická hra   Manipulační hra   prozkoumávání předmětů (rukou, ústy) zjišťování co je co,...

Myofunkční terapie - Anita Kittel

Myofunkční terapie - Anita Kittel - Grada, 1999   MT - náprava chybného polykání   Lehká myofunkční porucha po instruktáži najde dítě správnou klidovou polohu jazyka   Těžká myofunkční porucha po instruktáži dítě klidovou polohu jazyka nenajde nebo v ní setrvá velmi...

Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči – Karolína Friedlová

  Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči - Karolína Friedlová, 2007   autor konceptu Bazální stimulace prof. dr. Andreas Fröhlich vize konceptu: vzdělavatelnost všech dětí – v oblasti vnímání vlastního těla – nácvik pohybových stereotypů pro zdokonalení sebeobsluhy Bazální...

Animoterapie aneb Jak nás zvířata umí léčit - Zoran Nerandžič

  Animoterapie aneb Jak nás zvířata umí léčit - Zoran Nerandžič, 2006   animoterapie - léčba jedince s využitím zvířat a rostlin terapeutický význam = úroveň středu mezi 2 názory ( zavržení, přecenění) člověk je součástí přírody společnost je natolik vyspělá , nakolik se dokáže postarat o...

Učení zrakově postižených dětí v raném věku - Lilli Nielsen

Učení zrakově postižených dětí v raném věku - Lilli Nielsen (1993)   NEZTRÁCET ČAS !!! poskytnout příležitost k aktivnímu učení téměř každé dítě je schopno se učit (výjimkou mohou být některé děti s progresivním onemocněním) schopnosti dítěte je třeba propojovat dítě musí...

Učíme se dívat - Donna Heiner, Ed.S.

Učíme se dívat - Donna Heiner, Ed.S. příručka pro rodiče dětí s těžkým zrakovým postižením (brožura vydaná pro Střediska rané péče, 1986)   Vidění: „dívat se“ a „vidět“ není totéž k „vidění“ je nutná spolupráce očí a mozku „dívání“ lze učit samostatnost žití jedince se zrakovým postižením...